dissabte, 28 de maig del 2016

Imatges digitals

Bon dia, companys!

Avui us presentaré el treball que he estat realitzant els últims mesos amb l'ajuda de les meves companyes Sandra i Neus, en el qual he treballat les imatges digitals.

Per començar, vaig seleccionar una fotografia meva i la vaig editar amb Photoshop. Vaig transformar l'original en una imatge de bits en blanc i negre, en CYMK, en escala de grisos i en RGB. Els resultats els podeu veure en les imatges següents:

Original     Bits blanc i negre      CYMK        Escala de grisos       RGB

Seguidament, per comprovar que allò que deia un article sobre la simetria era cert, vaig utilitzar la mateixa fotografia i vaig duplicar tant la part dreta com la part esquerra de la meva cara. El resultat és curiós:
Part dreta                   Original                  Part esquerra

Tot seguit, vaig triar una professió (la fotografia) i vaig crear un personatge tot utilitzant els elements característics d'aquesta: objectius, cables, càmeres...

Font: Photoshop


Un altre treball que vaig realitzar va ser crear una nova obra d'art a partir d'altres ja existents. Vaig seleccionar parts de diferents obres com:

-En el coche, de Lichtenstein
-E.O.W.IV, d'Auerbach
-Retrato de Maurice, d'Andy Warhol
-Exuberante vida, d'Alan Davie

Font: Lichtenstein, Auerbach, Warhol, Davie


A continuació, vaig treballar amb un programa, anomenat Inkscape, amb el qual vaig comprovar que la forma es transforma. Primerament, les meves companyes van dibuixar alguns gargots que, tot seguit, vaig intentar deformar fins a crear una figura o personatge. També vaig crear altres personatges fent ús exclusiu de cercles i quadrats.

Font: Inkscape


Tot seguit, utilitzant els elements de cada professió que els meus companys havien utilitzat per crear el seu personatge, en vaig crear un de nou gràcies al Tux paint.

Font: Tux paint


Després, vaig descobrir que amb les lletres de l'abecedari també podem crear personatges, com veiem en aquests exemples:


Tot seguint aquests exemples i amb l'ajuda de Robotype, vaig crear el meu propi personatge amb les lletres del meu nom:

Font: Robotype


Per acabar, vaig usar una seqüència de dibuixos de llops per crear una història i un espai amb el Photoshop, i finalment vaig crear un vídeo amb el Movie Maker explicant la història dels llops.

Font: Encarna Beltrán



Tots aquests treballs m'han servit per aprendre a usar alguns programes com el Photoshop, el Gimp, l'Inkscape, el Tux paint... Aquests programes poden ser molt útils per als professors, ja que es poden treballar molts aspectes i també poden ensenyar-se els elements més bàsics de cadascun als teus alumnes. Un dels programes més interessants per treballar amb nens és el Tux paint, ja que és un programa que els agrada molt i que els ajuda a millorar la seva imaginació i creativitat.

A les entrades següents parlaré més detingudament de cada projecte i dels elements que he usat en ells, perquè pugueu aprendre tant com jo. Espero que us hagin agradat els meus treballs!

Fins aviat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada