Hola a tots!
Avui us presentaré dues propostes.
La primera, és la unitat didàctica plantejada
per la Patri, la Clara Puig i l’Andrea Sánchez, titulada About me. Les diferents activitats van dirigides a una classe de 3r
de primària. Es dóna gran importància a l’anglès i també al conegut Learn by doing, és a dir, que els nens
aprenguin explorant i provant ells mateixos.
Per a fer l’activitat, primerament es reparteixen
unes targetes en anglès en les quals
s’explica el funcionament del programa Scratch, que serà el que es farà servir
per a dur a terme l’activitat. L’Scratch
és un programa destinat especialment a nens que els permet explorar i
experimentar amb els diferents conceptes de programació d’ordinadors.
Un cop els alumnes hagin llegit les targetes,
es deixaria que ells mateixos experimentessin amb el programa i anessin
descobrint el funcionament i els diferents trucs i secrets del programa, tot seguint
les indicacions del mestre. Amb aquest programa els nens podrien crear les
seves pròpies vinyetes animades, contes...
Font: Scratch |
La segona proposta, ideada per la Mireia, l’Ana Hernández, la Clara Pons i l’Andrea
Escribano, es titula Creem la nostra
llegenda a través de les TIC. Les diferents activitats se situen dins l’àrea
de Llengua i literatura catalana i
duren aproximadament unes 4 setmanes.
L’activitat consisteix a proposar als alumnes
que amb el programa Storyjumper creïn
la seva pròpia llegenda virtual de Sant
Jordi, però amb una complicació: han de canviar-li el final perquè sigui
més original.
Per aconseguir aquest resultat, primerament
els alumnes busquen i comparteixen informació per parelles, fent un ús correcte
d’Internet. Després, la professora posa uns vídeos, titulats Qui va matar el drac?, en els quals s’expliquen possibles finals
alternatius per la llegenda de Sant Jordi. El visionament d’aquests vídeos
serveix per inspirar els alumnes i donar-los idees. Tot seguit, per parelles es
comença a pensar la llegenda i a elaborar-la mitjançant l’Storyjumper. Per
acabar, de les llegendes ja acabades se’n trien dues, que posteriorment els
alumnes llegiran davant dels nens de P5.
Font: Qui va matar el drac? |
Per acabar amb les activitats i poder fer una valoració,
el professor prepara un qüestionari amb el Kahoot que es realitzarà l’última
sessió abans d’acabar la unitat didàctica.
Que us han semblat les dues propostes d'avui?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada