diumenge, 3 d’abril del 2016

Avui tenim dues propostes!

Hola a tots!

Avui us presentaré dues propostes.

La primera, és la unitat didàctica plantejada per la Patri, la Clara Puig i l’Andrea Sánchez, titulada About me. Les diferents activitats van dirigides a una classe de 3r de primària. Es dóna gran importància a l’anglès i també al conegut Learn by doing, és a dir, que els nens aprenguin explorant  i provant ells mateixos.

Per a fer l’activitat, primerament es reparteixen unes targetes en anglès en les quals s’explica el funcionament del programa Scratch, que serà el que es farà servir per a dur a terme l’activitat. L’Scratch és un programa destinat especialment a nens que els permet explorar i experimentar amb els diferents conceptes de programació d’ordinadors.

Un cop els alumnes hagin llegit les targetes, es deixaria que ells mateixos experimentessin amb el programa i anessin descobrint el funcionament i els diferents trucs i secrets del programa, tot seguint les indicacions del mestre. Amb aquest programa els nens podrien crear les seves pròpies vinyetes animades, contes...


Font: Scratch



La segona proposta, ideada per  la Mireia, l’Ana Hernández, la Clara Pons i l’Andrea Escribano, es titula Creem la nostra llegenda a través de les TIC. Les diferents activitats se situen dins l’àrea de Llengua i literatura catalana i duren aproximadament unes 4 setmanes.

L’activitat consisteix a proposar als alumnes que amb el programa Storyjumper creïn la seva pròpia llegenda virtual de Sant Jordi, però amb una complicació: han de canviar-li el final perquè sigui més original.

Per aconseguir aquest resultat, primerament els alumnes busquen i comparteixen informació per parelles, fent un ús correcte d’Internet. Després, la professora posa uns vídeos, titulats Qui va matar el drac?, en els quals s’expliquen possibles finals alternatius per la llegenda de Sant Jordi. El visionament d’aquests vídeos serveix per inspirar els alumnes i donar-los idees. Tot seguit, per parelles es comença a pensar la llegenda i a elaborar-la mitjançant l’Storyjumper. Per acabar, de les llegendes ja acabades se’n trien dues, que posteriorment els alumnes llegiran davant dels nens de P5.

Font: Qui va matar el drac?


Per acabar amb les activitats i poder fer una valoració, el professor prepara un qüestionari amb el Kahoot que es realitzarà l’última sessió abans d’acabar la unitat didàctica.

Que us han semblat les dues propostes d'avui?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada