dimarts, 5 d’abril del 2016

Dissenyant el meu bloc

Bon dia a tots!

Avui us parlaré del disseny del meu bloc. Ja fa uns mesos que vaig començar a dissenyar-lo i, a poc a poc, li he donat forma i he canviat alguns detalles per aconseguir que el bloc sigui el més amè i bonic possible.

Font: Alan (des de Pixabay)
Els colors ens transmeten moltes emocions, i a l’hora d’escollir-ne un hem de tenir en compte l’impacte emocional que ens produeix i l’efecte de les combinacions de colors.

Pel que fa al color del meu bloc, el blau, podem dir que ens transmet moltes emocions com ara calma, pau, serenitat, profunditat, honestedat... Tots aquests sentiments de tranquil·litat i serenor són els que volia transmetre amb el meu bloc, un espai on les persones que llegissin les meves aportacions se sentissin segures i tranquil·les, un espai on aprendre de manera senzilla i en calma.

Pel que fa a l’efecte de les combinacions, en el meu bloc es combinen diferents tonalitats de blau i altres colors com, per exemple, el blanc i el gris. El fet que el fons del bloc sigui un blau clar fa que les lletres, de color grisós, siguin fàcilment llegibles i que la lectura no es faci pesada, ja que no hi ha un contrast excessiu que produeixi cansament. A més a més, el bloc combina el nombre de colors adients perquè no sigui monocromàtic (un  o dos colors) ni perquè tampoc generi distracció (més de 5 colors).

Quant a la tipografia, els títols són grans i amb un tipus de lletra infantil, que ens fa recordar que el bloc és educatiu. Pel que fa al cos del text, la tipografia és senzilla i sense serif i, per tant, fàcil de llegir. A part d’això, les entrades estan correctament organitzades en diferents paràgrafs i amb les paraules o idees més importants marcats en negreta, fet que fa que la lectura sigui molt més simple i amena.

I a vosaltres, què us sembla el disseny? Us agrada? En canviaríeu alguna cosa?

Fins aviat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada